Çarşamba, Mart 22, 2006

Alman Pastası

Pastanelerde en çok iştahımı kabartan pastanın ev denemesi.Bu aslında ikinci denemem.Bu sefer yaşmaya kullandım.Ayrıca iç kremasında evde hazırlamak yerine vanilyalı kremole kullandım.Henüz tadına bakmadım,o kadar taze yani.Yarın ki arkadaş toplantısı için hazırladım çünkü.Siftahı yarın olacak.Ama sanıyorum sonuç güzel oldu.İşte yapılışı:
  • 3 su bardağı un
  • Yarım lt. süt
  • 1 paket(20 gr.)yaşmaya
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 200 gr.margarin.
  • 1 çay kaşığı tuz.

Sütü ılıtıp mayayı içinde eritin ve tüm malzemeleri yoğurarak hamuru hazırlayın.hamur iyicene özdeşleşince merdane yardımı ile yuvarlak tepsinizin büyüklüğünde açın.Bu ölçü 25 cm çapındaki bir fırın kabı için ideal.yağlanmış tepsinize hamuru yerleştirin ve iki misli oluncaya dek bu şekilde sıcak ortamda mayalandırın.Mayalanma işlemi sonunda fırında 175 derecede üzeri kızarana dek pişirin.Soğuyunca enlemesine ortadan ikiye ayırın.

  • Bir paket vanilyalı kremoleyi üzerindeki tarife göre hazırlayın ve mayalı kekinizin arasına sürüp katları birleştirin.
  • Üstü için ben eritilmiş çikolata kullandım.Siz dilerseniz pudra şekeri ile kaplayabilirsiniz de.

Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım çok severim alman pastasını ama hiç yapmadım www.blogcu.com/dileks

Adsız dedi ki...

HEVESLI alman pastasi ozellikle cocuklu misafirler geldiginde cok guzel oluyor malum cocukalarin cogu alman pastasini cok seviyor ben herzaman yapamiyorum cok yogun oldugum icin yaptigim zamanda yuvamaya ile yapmayi tercih ediyorum cok guzel oluyor bu arada alman pastasinin malzeme listesindekilerin bazilarinin miktari kisiden kisiye degisebiliyor sonucta cok guzel denemeyen varsa tavsiye ederim goruntusude cok guzel duruyor cekiminizde guzel olmus bu arada daha fazla mayali tarifler ilave ederseniz cok iyi olur blogunuz gayet guzel tariflerinizde ayni dogrultuda dikkat cekici ve yapilabulir tarifler hem maddi hem manevi yonden gonul rahatligiyla yapilip yenilebilecek ve misafirlerle paylasilabilecek guzel lezzetler ellerinize saglik

yemek tarifleri dedi ki...

cok basarılı bir tarifti. tebrik ederim sizi.