Pazar, Nisan 09, 2006

Kayınvalidemin İrmik Tatlısı

Neredeyse on gün oldu,eve dün döndüm.Köyde bir haftalık tatil yaptık hep beraber.Hava umduğumuz kadar yüzümümüzü güldürmese de arasıra güneş yüzünü gösterdi.Köyde olup da evde tıkılı kalmak demek,ye-iç-yat anlamına geliyor haliyle.Kayınvalidem bize harika bir hoşgeldin tatlısı yapmıştı.Gerçekten kıvamı muhteşem tutmuştu,kaç dilim yedim hatırlamıyorum.Tarifini tabi ki hemen not ettim.

Şerbeti için; Önce 4 su bardağı şeker,3 su bardağı suyu kaynatıp,minik bir parça limon tuzu ilavesi ile şerbet hazırlanıp,soğumaya bırakılıyor.
Hamuru için; 3 yumurta ile 1 buçuk fincan şeker çırpılır.1 buçuk fincan sıvıyağ,3 fincan yoğurt eklenir.Sonra 4 fincan irmik,2 fincan un ve 1 çay kaşığı dolusu karbonat ilave edilip hamur hazırlanır ve üzeri kızarana kadar pişirilir.Fincan kahve fincanı .Tepsi ise 25-30 cm. çapında olması uygun.

Fırından çıkan tatlının ilk sıcaklığı çıkınca soğumuş şerbetin yarısı üzerine gezdirilir.1 saat sonra tatlı dilimlenir ve şerbetin kalan yarısı da yavaşça dökülür.Kesinlikle tavsiye ediyorum,çok güzel oluyor.

1 yorum:

yemek tarifleri dedi ki...

cok basarılı bir tarifti. elinize sağlık.