Cuma, Nisan 14, 2006

Kremalı Börek

Sütlü çööörek,kremalı bööörek tekerlemesinden yola çıkarak krema kullanarak börek yapmaya karar verdim.Bildiğimiz yufka böreğinin tarifine yakışan yere yerleştirdim kremayı.Sonuç gayet güzel oldu.Kremanın aslında ben burdayım diyen bir tadı olmuyor börekte ama yarım paketi kullanılmış kremanın kalan yarısını değerlendirmek için güzel yine de.
  • 3 adet hazır yufka
  • arzu ettiğiniz bir iç malzemesi(Ben peynir ve maydonozla hazırladığım içi kullandım.)
  • 100 ml.krema
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • tuz

Krema,yumurta,sıvıyağ ve tuzu iyicene çırpıp karıştırdım.Yufkaları üst üste serip dört eşit parçaya ayırdım.12 tane üçgen oluyor.Üçgenlerden birini alıp üzerine fırça ile kremalı harçtan sürdüm,üzerine bir parça daha serdim.Sonra üçgenin kenarlarındaki fazlalıkları çıkararak kare haline getirdim.Çıkan parçalarıda ufak ufak parçalayıp yarısını içine yerleştirdim.Üzerine peynirli harçtan koyup,kalan yufka parçalarını da onun üzerine koydum ve kenarlarını üst üste katlayarak bohça haline getirdim.Ters çevirip tepsiye dizdim.Hepsini bu şekilde hazırlayıp üzerlerini yumurta sarısı ve susamla renklendirip 200 derecede kızarana kadar pişirdim.Peynirli börek her zaman favorim olmasına karşın bu böreğin kıymalı olanının daha güzel olacağını düşünüyorum.Bir daha ki sefere...


4 yorum:

Adsız dedi ki...

slm
börekler çok güzel duruyo.çok iştah açıcı ellerine sağlık.doğrusu ben hiç kremalı denemedim.deneyeyim bakim bende :)

Unknown dedi ki...

bende az önc eyaptım mis gibi harika oldular...şimdi yedim hatta bir tane süperrr::)))ben sadece lor kullandım yumurtayla kremayla bir çırptım loru da...parçalanıp içine konulan yufkalarla piştikten sonra su böreği gibi olmuş.teşekkürler güzel paylaşımdı....

yemek tarifleri dedi ki...

cok basarılı bir tarifti. tebrik ederim sizi.

yemek tarifleri dedi ki...

cok basarılı bir tarifti. tebrik ederim sizi.