Perşembe, Mayıs 18, 2006

Peynirli Poğaça

Herkesin mutlaka bir şekilde yaptığı Peynirli Poğaça.Ben de zaman zaman değişik malzemeler kullanarak yapıyorum.Bu sefer margarin ağırlıklı hazırladım poğaçaları.En çok fırından yeni çıktıkları zaman seviyorum ben.Peynirin hafif erimiş halleri çok hoş oluyor.
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı eritilmiş margarin
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 2 çorba kaşığı sirke
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • tuz
  • kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • İç malzemesi için 200 gr. ezilmiş beyaz peynir,kıyılmış maydonoz.

Yumurtalardan birinin sarısını kenara ayırıp kalan malzeme ile yumuşakça bir hamur hazırlıyoruz.Yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açıyor,içine peynirli maydonozlu harçtan koyuyoruz.Ekleme yerini alta getirip tepsiye diziyoruz.Üzerine yumurta sarısı,susam,sonra doğru fırına.Altı üstü tam pişince afiyetle tadına bakabilirsiniz.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba elinize sağlık poğaçalar nefis görünüyor bir tane alıyorum tadına bakmak için...:) tarif ve paylaşımın için teşekkürler sizi linklerime ekledim bundan sonra daha sık görüşmek dileğiyle sevgiler. özlem özge

Adsız dedi ki...

merhaba çok lezzetli bir tarif, denicem mutlaka :) elleriniz dert görmesin.sizin linklerime aldım :)

Adsız dedi ki...

eline sağlık poğaçaların çok hoş
zeytinyağlı fasulye dizmenden yaptım bloğumda yayınladım beklerim banada
bloğunu gogleden buldum görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

MERHABA POAĞAÇALAR NEFİS GÖRÜNÜYOR.BEN MAYALI YAPIYORUM AMA SON İKİ DEFADIR ÇOK KÖTÜ OLDULAR.HİÇ KABARMADILAR UZUN Bİ SÜRE POĞAÇA YAPMAYI DÜŞÜNMÜYODUM AMA BU TARİF İMDADIMA YETİŞTİ.

Adsız dedi ki...

MERHABA POAĞAÇALAR NEFİS GÖRÜNÜYOR.BEN MAYALI YAPIYORUM AMA SON İKİ DEFADIR ÇOK KÖTÜ OLDULAR.HİÇ KABARMADILAR UZUN Bİ SÜRE POĞAÇA YAPMAYI DÜŞÜNMÜYODUM AMA BU TARİF İMDADIMA YETİŞTİ.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar eğer kalp sağlığımızı düşünüyorsak katı yağı hayatımızdan çıkarmalıyız.onun yerine zeytinyağı kullanmak en güzeli .zeytinyağı anne sütü kadar faydalı .
ama reklamı yapılan bu katı yağlar çok zararlı.sağlık en önde gelmeli.katı yağ lezzetli olabilir ama
İLLEDE ZEYTİNYAĞI.
ÜLKEMİZ ZEYTİNYAĞI ÜRETİMİNDE ÖNDE
AMA TÜKETİMİNDE GERİDE
TABİ BUNDA YOKSULUĞUN DA ROLÜ VAR.
HERKESE NEŞELİ GÜNLER.
SİZLERİN VAKTİNİ ALDIM KUSURA BAKMAYIN.

yemek tarifleri dedi ki...

cok basarılı bir tarifti. tebrik ederim sizi.